Klimakommunikation handler om at oplyse jeres kunder, investorer, medarbejdere og andre interessenter om virksomhedens klimapåvirkning og om at fortælle, hvordan virksomheden arbejder med CO2-reduktioner. Hvis I undlader at gøre opmærksom på de klimainitiativer, I sætter i gang, vil I ofte ikke udnytte alle de forretningsmæssige fordele ved at arbejde med klima.
På en række undersider kan du få inspiration til de indledende overvejelser om, hvordan og hvor meget I vil fortælle om virksomhedens klimastrategi. Du kan læse om de følgende emner:
Siden er opdateret d. 23/3-2010
Erhvervsstyrelsen gør opmærksom på, at der i 2020 er udviklet en opdateret CO2-beregner på virksomhedsguiden.dk med opdaterede værdier for scope 1, 2 og 3. Gå til CO2-beregneren her.
Et nyt klimakompas er under udvikling, men indtil da vil der stadig være adgang til klimakompassets beregner, hvor er scope 1 og 2 værdierne for el og fjernvarme er opdateret i 2018, mens scope 3 værdierne mangler opdateringer.